كيف أقنع تامر حسنى حلا شيحة بالعودة للسينما بدور كوميدى فى فيلم "مش أنا".. فيديو

فريق عمل فيلم مش أنا
فريق عمل فيلم مش أنا
كتب محمد رضا

انطلقت التحضيرات الأولى لـ فيلم "مش أنا" بطولة ماجد الكدوانى، حلا شيحة، سوسن بدر، وهو فيلم قصة وسيناريو وحوار وتأليف تامر حسنى، وسيطرت الأجواء الكوميدية على تحضيرات الفيلم بين صناع العمل الذى يتمتع أيضًا بالطابع الكوميدى، وفى كواليس التحضيرات كشف النجم تامر حسنى، عن كيفية إقناعه للفنانة حلا شيحة بالمشاركة فى الفيلم الذى تعود من خلاله للسينما بعد غياب 11 عامًا.

 

قال تامر حسنى، فى حديثه لأحد البرامج، على هامش التحضيرات لبدء تصوير الفيلم، "الفيلم فيه توليفة كبيرة ما بين الكوميدى والتراجيدى وهيبقى أول فيلم "بلاك كوميدى".. هيبقى فى تأثر وأحزان بشكل حلو جدًا.. أنا مبسوط منه الحقيقة"، وأشارت مقدمة البرنامج إلى أن الفيلم بطولة سوسن بدر، وماجد الكدوانى، وحلا شيحة، التى تعود للسينما بعد غياب 11 سنة من خلال دور كوميدى.

 

 

من جانبها، قالت الفنانة حلا شيحة: "تامر الحقيقة اللى قالى فى الأول.. وأنا من الأول كنت أحب اشتغل معاه جدًا يعنى .. بس الكوميديا بخاف منها شوية وهو قالى الكوميديا هنا هى كوميديا الموقف"، وكشف تامر أن حلا كانت خائفة من أداء دور كوميدى، وقال: "هى كانت خايفه الأول.. وبتقول معقول أنا هعمل كده"، فعقبت حلا "وهو بيشرحلى بتنح وببصله بس حسيت الشخصية وإن شاء الله هعمل حاجة حلوة وسعيدة بالأجواء هنا".

 

وأوضح البرنامج أن أول يوم تحضيرات كانت الأجواء الخاصة بالعمل كوميدية، وقال تامر حسنى: "المخرجة بكلمها النهارده الصبح بقولها المشهد وليه أبعاد فى مشهد كذا فلازم إن احنا نراعى فكرة.. وقاعد غايص أنا فى الفن وعامل فيها فنان أوى.. فهى قامت قالتلى إيه بقولك إيه أنا عاملالك حته صينية بطاطس هخليكوا النهارده.. قولتلها إيه ده يا سارة.. فين الأكل".

 

فريق عمل فيلم مش أنا
فريق عمل فيلم مش أنا

 

ومع انضمام الفنانة سوسن بدر لهما أثناء التصوير، قال تامر حسنى لها:"كلنا كده عزوة مع بعض.. قوليلى بس قبل أى حاجة تاكلى إيه عشان المخرجة محضرالنا صينية بطاطس"، وردت عليه سوسن بدر، مازحة: "أنا أكلى خفيف جدًا ممكن فتة ممكن محاشى بس ياريت أكل خفيف عشان منتقلش ونعرف نشتغل النهارده".

 

وعن سبب موافقتها المشاركة فى فيلم "مش أنا"، قالت سوسن بدر: "الموضوع جديد ومختلف ومهم من وجهة نظرى أنا شايفاه مهم، لأن مش الحكاية بس إن احنا بنعمل فيلم حلو وبنعمل فيلم دمه خفيف وبنعمل فيلم احنا فيه كويسين.. لاء كما نعمل فيلم نفيد بيه نقول بيه حاجة نقدم فكرة جديدة نقدم معلومة جديدة للناس نفيد بيها مجتمعنا والناس.. أنا شايفة إن دى حاجة مهمة جدًا جدًا"، وفى ختام اللقاء قال تامر حسنى، لفريق العمل "تعالوا بقى ناكل صينية البطاطس اللى عاملهالنا المخرجة".

 

Google News تابع آخر أخبار اليوم السابع على Google News

Trending Plus

اليوم السابع Trending

الأكثر قراءة

موعد مباراة الأهلى وسيراميكا فى الجولة الثانية بكأس عاصمة مصر

مواجهة مونديالية بين السعودية والأردن في نصف نهائي كأس العرب 2025

كأس العرب 2025.. موعد مباراة المغرب والإمارات والقنوات الناقلة

الحضرى: مفيش أى مدرب هيرضى يشتغل 4 أشهر فقط وهذه كواليس ركلة جزاء السولية

تعرف على بدائل يزن النعيمات لتدعيم هجوم الأهلى فى يناير


مواعيد مباريات منتخب مصر فى أمم أفريقيا 2025

أمير عزمى مجاهد يهاجم إدارة الزمالك وجون إدوارد

تعرف على آخر تفاصيل عرض الأهلى لضم حامد حمدان

وزارة التعليم تحدد ممنوعات داخل المدارس بعد وقائع التعدى على الأطفال

صور نادرة لـ إيمان شقيقة الزعيم عادل إمام وأرملة الراحل مصطفى متولى


تعرف على مصير أحمد الأحمد البطل الأسترالي مُنقذ ضحايا هجوم سيدني

ارتفاع عدد ضحايا هجوم احتفال الحانوكا اليهودي في أستراليا إلى 16 قتيلا

هداف الدوري الإنجليزي.. هالاند يتصدر القائمة ويبتعد عن المنافسين

ترامب يشيد بالبطل الأسترالي أحمد الأحمد: أنقذ أرواحا كثيرة في هجوم سيدني

سموحة يحقق لقب بطولة الإسكندرية لناشئي الطائرة

تحذير عاجل.. نوة الفيضة الصغرى تضرب الإسكندرية غدا والأمواج ترتفع 3 أمتار

الأرصاد تحذر: تكاثر السحب الممطرة وأجواء باردة على الوجه البحرى وشمال سيناء

أحمد الأحمد المسلم بطل اليوم في أستراليا بعد تصديه للهجوم الإرهابى.. فيديو

ياسر جلال يتقمص دور المصور فى مسلسل كلهم بيحبوا مودى

وزير التموين يؤكد على أهمية تشديد الرقابة على أسواق الذهب لحماية المستهلك

لا يفوتك


المزيد من Trending Plus
Youm7 Applcation Icons
اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع هواوى