بيدلعوني بـ"نونة" ومقاس جزمتى 40.. أبرز تصريحات نادية الجندي مع "أبلة فاهيتا"

نادية الجندي و أبلة فاهيتا
نادية الجندي و أبلة فاهيتا
سارة صلاح

حلت النجمة الكبيرة نادية الجندي، ضيفة على الدمية الشهيرة "أبلة فاهيتا"، في الموسم السابع لبرنامجها "لايف من الدوبليكس"، أمس الجمعة، وتصدرت نجمة الجماهير التريند بسبب تصريحاتها في الحلقة.

ناديه الجندي : جبروتي بيظهر في الأفلام بس

ناديه الجندي
ناديه الجندي

 

وقالت النجمة ناديه الجندي، الجبروت بتاعى بيظهر في الأفلام بس واسم الدلع اللى بحبه هو "نونة"، وأنا مواليد 24 مارس والعمر بالنسبة ليا مجرد رقم بس في الورق، وعن مقاس جزمتها قالت: مقاس جزمتى 40 ومش بحب أستلف ولا أسلف جزم.

نادية الجندي : بحب أغنية بنت الجيران والأجانب كانوا بيغنوها في باريس

ناديه الجندي مع أبلة فاهيتا
ناديه الجندي مع أبلة فاهيتا

 

وأضافت: "مفيش حد يقدر يعمل قصة حياتى وده ثقة بالنفس مش غرور، عن أكثر أغنية مهرجانات تحبها قالت، بحب أغنية "بنت الجيران" وحتى كنت بسمعها وأنا في باريس الأجانب بيغنوها.

نادي الجندي تروي أغرب موقف من معجب

ناديه الجندي في ابلة فاهيتا
ناديه الجندي في ابلة فاهيتا

 

وروت نادية الجندي عن أغرب معجب واجهته قائلة: "كان في واحد مجنون بجد بيقف ليا تحت البيت وبيقول عاوز أشوفها ولما الناس تمنعه بيقلع هدومه في الشارع لغاية لما جابوله البوليس".

وتابعت: "أنا بحب شغلى جدا ودايما بحافظ على رشاقتى وبعمل رياضة ولياقة بدنية عشان بعمل أدوار أكشن، ولازم أصحى بدرى وبحافظ على جسمى ومش بدخن، وحارمة نفسى من الأكل الحلو عشان كده محافظة على جسمى".

وأردفت في حديثها: "عملت مسلسل "سكر زيادة" في رمضان الماضى وعجبنى جدًا لأن الشخصية كوميدى جدًا، وأنا ونبيلة عبيد مفيش بينا تنافس لأن هي لون وأنا لون تانى، والأخبار اللى كانت بتنتشر وقتها مجرد أخبار سخنة من الصحافة وأكتر حلقة عجبتنى في مسلسل "سكر زيادة" كانت اللى فيها أحمد السقا، وأحلى مشهد لما راح مطيرنى في الهوا؛ لأنى عملته من غير دوبلير بسبب رشاقتى".

وقالت نادية الجندي، "هناك علاقة صداقة بينى وبين طليقى المنتج محمد مختار؛ لأن فيه بينا عشرة وذكريات جميلة والناس الأصيلة هي اللى بتحافظ على العلاقة دى، وكمان إحنا عملنا أحلى أفلام في صناع السينما المصرية، وهو شريك نجاح وصراعات ورحلة طويلة من الكفاح والنجاح مش مجرد زوج بس".

Google News تابع آخر أخبار اليوم السابع على Google News

Trending Plus

اليوم السابع Trending

الأكثر قراءة

هل ينجح لبنان فى معركة "حصر السلاح"؟.. حزب الله يتمسك بسلاحه ويهدد باحتجاجات فى الشوارع.. إيران تجدد الدعم.. جلسة لمجلس الوزراء فى نهاية أغسطس لمناقشة الجدول الزمني للتنفيذ.. وضغوط إسرائيلية تزيد المشهد تعقيدًا

الأمم المتحدة: على واشنطن التوقف عن تصعيد العقوبات ضد مسؤولي الجنائية الدولية

موعد مباراة الأهلي ضد غزل المحلة فى الدوري والقناة الناقلة

السولية: الإسماعيلي صاحب الفضل الأول فى صناعة اسمى وراض عن فترتى مع الأهلي

من قطع الرؤوس إلى طعن التلاميذ.. حوادث تقشعر لها الأبدان فى 2025.. المكسيك تشهد أسوأ الجرائم 20 جثة مشوهة معلقة فى جسر بسينالوا.. نهاية مفزعة لملكة جمال سويسرا بعد طحن جثتها بالخلاط.. وعنف السكاكين يعبث بأوروبا


أسعار اشتراكات المترو لكل الفئات وموعد فتح اشتراك الطلبة وأماكن المكاتب

اتحاد الكرة يمدد موعد سداد اشتراك الأندية فى كأس مصر

تنفيذ الإعدام بحق المتهم الرئيسى فى جريمة اغتصاب سيدة أمام زوجها بالإسماعيلية

تغيير جذري في خط دفاع الأهلي في مباراة غزل المحلة بالدوري

شيكو بانزا يضيف الهدف الثانى للزمالك أمام مودرن سبورت (2-0)


الطفلة حنين القصاص.. ضمور بالمخ يهدد حياتها مع استمرار الحرب فى غزة

عمر مرموش يُفاجئ الجميع بأصعب مدافع واجهه فى الدورى الإنجليزى

شكوى ضد الزمالك في اتحاد السلة بسبب مستحقات محمد يونس وحازم المشد

الرئيس السيسى والأمير محمد بن سلمان يؤكدان أهمية الإسراع فى تدشين مجلس التنسيق الأعلى المصرى السعودى

5 غيابات تربك حسابات الخط الخلفي بالأهلي قبل موقعة المحلة

الرئيس السيسى وولى العهد السعودى يعقدان مباحثات موسعة واجتماعا ثنائيا

النيابة العامة تكشف حقيقة رقص فتاة على منصة القضاء ونقيب الممثلين يعتذر

زفاف بعد السبعين.. فريد وفاطمة يتحديان السن ويدخلان عش الزوجية فى المنوفية

مطلوب جواسيس وجنود للحرب.. ألمانيا تدشن حملة تجنيد بمؤتمر ألعاب إلكترونية

الإسماعيلى يعلن إصابة محمد نصر بمزق بالعضلة الخلفية ويغيب 3 أسابيع

لا يفوتك


المزيد من Trending Plus
Youm7 Applcation Icons
اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع هواوى