فيفي عبده: "الراجل طفل صغير وأى علاقة جواز بتفشل بتكون الست هى السبب"

فيفى عبده
فيفى عبده
كتب بهاء نبيل

حلت الفنانة فيفي عبده، ضيفة في برنامج "السيرة" تقديم الإعلامية وفاء الكيلانى، والمذاع على قناة Dmc، وتحدثت فيفي عبده خلال الجزء الثانى من حلقتها عن زوجها الحالي وبناتها قائلة: "أنا متزوجة من محمد بقالنا 25 سنة، وسر نجاح الجوازة دى التفاهم والاحترام بنا، وهو كان أب حنين لابنته هنادى وأب لابنتى عزة".

وتابعت فيفي عبده: "كل راجل وله مفتاح ولكن المهم أن الست تحطه تاج فوق راسها، والفشل بيجى من الست مش الراجل، لأن الراجل بيكون طفل صغير، وأنا أكتر حاجة بحبها حاليا هم أحفادى، وهم 3 بنت من عزة وبنت وولد من هنادى، وبتمنى من ربنا يدينى العمر بس عشان أكون معاهم".

وعن فترة مرضها قالت فيفي عبده: "ده أنا وقتها اكتئبت وكنت عاوزة اروح أقعد عند المقبرة بتاعتى وقلت للراجل هناك يدهنها عشان هاروح اقعد هناك شوية عشان أتاقلم مع الناس هناك، قصة مرضى كان من الحسد لأن أنا كنت في الساحل ورقصت بالكعب العالى ومتعودة على كده وأخدت عين جامدة، وأنا كده كده ضهرى بيوجعنى من أيام مسرحية حزمنى يا وباخد حقن، وجه الكتور بدل ما يدينى الحقنة في ايدى ادهانى في العصب".

واستكملت فيفي عبده: "دخلت في متاهات وكل دكتور يقول تشخيص وكل واحد يكتبلى دواء ضد التانى، وكنت بقولهم انها بسبب الحقنة لأنها ورمت وقتها ولما حطيت عليها أربة المياه السخنة مكنتش حاسة بيها معن كده ان العصب مات، واخدت حقنة تانية فتعبت أكتر، بس الحمد لله انى قمت بالسلامة".

وعن نصيحتها للراقصات قالت فيفيه عبده: " للراقصة المبتدئة لازم تاخد خطواتها صح، ولكن بالنسبة للراقصات المحترفة لازم تحارب بأيدها وسنانها على المكان اللى هي فيه، ولازم تحب مهنتها وتجدد منها، لأن الموضوع مش سهل والطريق صعب أوى"

النجمة فيفى عبده

النجمة فيفى عبده

 

فيفي عبده فى برنامج السيرة
فيفي عبده فى برنامج السيرة

 

فيفى عبده
فيفى عبده

 

الفنانة فيفى عبده
الفنانة فيفى عبده

 

فيفي عبده
فيفي عبده

 

الفنانة فيفي عبده
الفنانة فيفي عبده

 

فيفي عبده ووفاء الكيلانى
فيفي عبده ووفاء الكيلانى

 

Trending Plus

اليوم السابع Trending

الأكثر قراءة

حصاد 2.4 مليون فدان قمح وتوريد 2.5 مليون طن.. وزارة الزراعة: إجمالى المساحات المنزرعة 3.1 مليون فدان.. الدولة تكرس جهودها نحو محصول القمح ومزارعيه.. وتوقعات بوصول الإنتاجية إلى 10 ملايين طن

موعد مباراة الأهلي أمام فاركو فى الدوري المصري والقناة الناقلة

هل بدأ الغرور يتسلل إلى لامين يامال بعد موسم تاريخي؟

"تيك توكر" شهيرة تتهم صانع محتوى بالاعتداء عليها فى الطالبية

"حياة كريمة" فى المنوفية.. مشروع مستشفى الشهداء الجديد حلم كبير تحول لواقع.. المواطنون: يحقق طفرة صحية كبيرة للقرى.. ورئيس المدينة: الانتهاء من تنفيذ 55% من الأعمال والتسليم العام المقبل.. صور


قرارات النيابة فى واقعة سرقة فيلا نوال الدجوى.. تعرف عليها

الغندور حكما لبتروجت وسيراميكا بكأس عاصمة مصر.. ويوسف للطلائع والإسماعيلى

أخبار الرياضة المصرية الإثنين 19 - 5 -2025

حالة الطقس المتوقعة اليوم الثلاثاء 20 مايو 2025 فى مصر

برايتون يهزم ليفربول 3-2 بمشاركة محمد صلاح فى الدورى الإنجليزى.. فيديو


"استعادة منطقة العطرون".. تفاصيل انتصارات الجيش السودانى فى شمال دارفور

الحوثيون: قررنا فرض حظر بحري على ميناء حيفا الإسرائيلي

الأهلى يستقبل وفد فياريال الإسبانى.. وبحث التعاون فى تنظيم مباريات ودية

الزمالك: متمسكون بالسعيد ولا صحة لتجهيز ملف مشترك مع بيراميدز بالمحكمة الرياضية

نوال الدجوى.. ماذا قالت التحريات الأولية عن سرقة فيلا 6 أكتوبر ؟

الزمالك يقترب من حسم صفقة مهند على مهاجم الشرطة العراقي

قوات الاحتلال تحرق مولدات الكهرباء داخل المستشفى الإندونيسى بقطاع غزة

اتحاد الكرة يفاضل بين 3 مدربين لقيادة منتخب مصر في كأس العرب

قبل تولى مهمة تدريب الأهلى.. الجناحان وصانع الألعاب أهم عناصر الهجوم عند ريفيرو

فهد المولد.. هل يعود إلى الملاعب بعد غيبوبة تجاوزت 8 أشهر وأرقام مميزة؟

لا يفوتك


المزيد من Trending Plus
Youm7 Applcation Icons
اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع اليوم السابع هواوى